برسی رابطه معیشت ومعنویت

ساخت وبلاگ
حضرت رقیه در میان منابع امامیهابو مخنفلوط بن يحيي بن سعيد (متوفي ۱۵۸ هجري قمري) از مورّخان مورد اعتماد و از اصحاب امام صادق عليه السلام است. او به احتمال فراوان شيعه و مقبول مورّخان فريقين است و از اين رو تاريخ نگاران و سيره نويسان متعدد از كتاب او درباره قيام امام حسين عليه السلام نقل كرده اند. از اين ميان مي‌توان به محمد بن عمر واقدي (م۲۰۷) و محمد بن جرير طبري (م۳۱۰) در تاريخش، ابن قتيبه (م۳۲۲) در «الامامة والسياسة»، ابن عبدربّه (م۳۲۸) در «العقد الفريد»، علي بن حسين مسعودي (م۳۴۵)، شيخ مفيد (م ۴۱۳) در «الارشاد» و نيز «النصرة في حرب البصرة»، شهرستاني (م۵۴۸) در «الملل والنحل»، خوارزمي (م ۵۶۸) در «مقتل الحسين» و ابن عساكر (م۵۷۱) در «تاريخ دمشق»، تاريخ دمشق: ج ۶۹، ص ۱۶۸.اشاره كرد.«سيف بن عميره» صحابي بزرگ امام صادق عليه السلام  از قديمترين مأخذي كه در خيل فرزندان رنجديده و ستم كشيده سالار شهيدان عليه السلام دركربلا از وجود دختري موسوم به رقيّه عليهاالسلام دركنارسكينه عليهاالسلام خبر مي‌دهد، قصيده سوزناك سيف بن عَميره، صحابي بزرگ امام صادق عليه السلام است. سيف بن عَميره نخعي كوفي، از اصحاب بزرگوار امام صادق و امام كاظم عليهماالسلام و از راويان برجسته و مشهور شيعه است كه رجال شناسان بزرگي چون شيخ طوسي در «فهرست»، نجاشي در «رجال»، علامة حلّي در «خلاصه الاقوال»، ابن داود در «رجا برسی رابطه معیشت ومعنویت...
ما را در سایت برسی رابطه معیشت ومعنویت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shobahaterooz بازدید : 49 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 21:26

برسی ونقد براهین اتئیست ها برهان اختفای الهی تاریخ چه برهان اختفای الهی این برهان که مشهور به برهان اختفای الهی است توسط جان ال شلبرنگ (1995) فیلسوف کانادایی معاصر. نخستین بار این استدلال علیه خداوند به کار بست ومدعی شد که حضرت حق انچنان که باید از خود قرائن و شواهدی از وجود خدا بر جای نگذاشته واز این روی در خفا هستشبه اعتقاد شلبرنگ اختفای الهی در تعارض و تضاد با رحمت محض بودن خداوند می باشداما ما خواهان اثبات این مطلب هستیم که نوع نگاه ایشان به این مساله غلط است ونگاه غلط ایشان به موضع موجب شده که شواهدی از وجود خدا پیدا نکند که این خود ریشه در تصور غلط ایشون از مفهوم خدا ومفهوم واجب الوجود دارد .متن برهان اختفای الهی اگر خدایی وجود دارد .محب مطلق است اگر خدایی محب مطلق وجود دارد .ناباوری معقول(به خدا ) رخ نمی دهد ناباوری معقول رخ می دهد خدایی وجود ندارد نقد وبرسی برهان اختفای الهی از جمله براهینی که در علم کلام می تواند در جواب این مغالطه باشد برهان فطرت می باشد اگر چه از جهت برخی از نگاه ها برهان تام  و تمامی نیست اما مقدمه ایی محکم برای اثبات وجود محض می باشد .در ضمن بیان این برهان باید به نکاتی توجه کرد که ایت الله جوادی  در ضمن این برهان ذکر کرده اند محبوب حقیقی انسان هیچ یک از امور محدود ومقید نیست وادمی اموری که از این سنخ نیست یعنی دارای افول در مو برسی رابطه معیشت ومعنویت...
ما را در سایت برسی رابطه معیشت ومعنویت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shobahaterooz بازدید : 69 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 21:26

جهاد دفاعی2.جهاد دفاعی به منظور ایجاد امنیت همه جا نبه برای هم نوعان وهم کیشان خویش که با عنصر لاینفک از خود گذشتگی میسر می باشد به صورتی که فرد مسلمان ملزم به ایجاد امنیت برای هم کیشان وافراد تحت ذمه خود در زمینه های تمامیت ارضی استقلال سیاسی و تصمیم سازی برای جامعه می باشد .ایا صحیح است ملتی بر ملتی دیگر هجوم اورده وامینت ا ن ها را به خطر بیافکنند و ملت مسلمان از خود هیچ تلاشی برای هم نوعان وهم کیشان خویش وحفظ ارمان های خویش انجام ندهند ؟ایا نوع دوستی جز دفاع و ایستادگی و از خود گذشتگی در این شرایط معنا می شود ؟و این مطلب در قران در جهت دفاع از هم نوعان مظلوم به این صورت تاکید شده وما لکم تقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال والنسا سوره مبارکه نسا ایه ی مبارکه ی75ترجمهشما را چه شده است که در راه نجات مردان وزنان مستضعف پیکار نمی کنیدچند نکته1.نکته اول عتاب خداوند به مسلمین در ایه به علت عدم جهاد. حاکی از مهم بودن امنیت هم نوعان غیر مسلمان ومسیولیت مسلمین در قبال ان ها واینکه توجه به مستضعین و هم نوعان در قران به صورت اکید تاکید شده2.از انجا که این ایه مقید نبوده نشان دهنده ی این مطلب است که گستره این ایه تمام زمان ها رو در بر می گیردنتیجه ازمطالب فهمیده می شود که مفهوم نوع دوستی به علت مقید نبودن این ایه وایات متعدد دیگر همواره از ارکان فلسفه ی جهاد محسوب می شودبرچسب‌ها: جه برسی رابطه معیشت ومعنویت...
ما را در سایت برسی رابطه معیشت ومعنویت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shobahaterooz بازدید : 55 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 21:26